24 órás munkarendű iroda praktikus berendezési tárgyai
Egyre több hazai vállalat esetében fordul elő, hogy dolgozóik folyamatos munkarendben végzik irodai munkájukat. Főként a 24 órás telefonügyelettel rendelkező cégekre gondolunk.
De nemcsak ezek a vállalkozások azok, amelyek 24 órában, több munkavállaló váltásával oldják meg feladataikat, hanem például az orvosok, portaszolgálatok dolgozói is ilyen munkarendben dolgoznak. Számukra igazán fontos, hogy strapabíró, a váltó kollégák eltérő igényeit is mindenben kiszolgáló ülőhelyen tudják munkájukat végezni.
A telefonügyeletet végző irodákban naponta akár 4-6 órás váltásban is új munkatárs használja ugyanazt a munkaterületet. Itt saját asztaluk, székük híján többen osztoznak váltott időszakokban a berendezésen. Azonban például a székek esetében mindannyiuk számára más beállítást kell alkalmazni a kényelmes ülés érdekében. Pontosan ezért jó megoldás a 24 órás forgószék használata, hiszen ezen a széktípuson a kényelmi funkciókon túl, a könnyű beállítás és a terhelhetőség is megoldott. Az egyes modellek ugyan árfekvésüktől függően eltérő funkciókkal rendelkeznek, de egységesen elmondható valamennyiről, hogy strapabíró kialakításúak, állítható magassággal, kényelmes ülőfelülettel rendelkeznek.
A prémium kategóriás modellekbe is érdemes a cégeknek befektetni, hiszen az egész napon keresztüli használat során sokkal hamarabb mennének tönkre a normál kialakítású székek, többször kellene cserélni, vagy a karbantartási munkák miatt kieső időben másikkal pótolni azokat. Az igényes kialakítású 24 órás forgószékek ergonómiai szempontok szerint épülnek fel, magasított háttámlájukkal biztosítják a hát megfelelő támasztását. Puha támfelületű karfáik kényelmesen alátámasztják a karokat, így a gépelés során nem fáradnak el a kollégák izmai. Strapabíró lábcsillagok segítenek az akár 130-140 kg-os terhelés biztonságos megtartására. Így a kissé súlyosabb kollégák sem fogják magukat kényelmetlenül érezni munkaidejük alatt.
A folyamatos munkarendben dolgozók számára igazi kihívást jelent, hogy saját irodaszereiket, irataikat, segédanyagaikat mindig megtalálják a munkaidő kezdetekor. Célszerű minden egyes kolléga számára egy gurulós, zárható konténert beállítani, így amikor felveszik a munkát saját fiókos szekrényüket az asztaluk alá tolják, a munka végeztével pedig kitolják azt onnan és már jöhet is a következő dolgozó.