Tudta, hogy az iroda legfontosabb része a recepció?
Az irodába lépve első benyomásként ügyfeleink a recepciót pillantják meg, így természetes, hogy az egyik legfontosabb feladat a helyiség ezen részének gondos kialakítása.
Az iroda kialakítása tükrözi a cég filozófiáját, minden ügyfél, vendég, potenciális munkavállaló, aki besétál az ajtón első benyomásként szembesül a dizájnnal, a berendezéssel. A vállalati kultúrából is kapnak némi ízelítőt a betérők, így az arculat, a recepciós kollégák viselkedése is meghatározó. Amíg az iroda egyéb helyiségeiben - mint például a tárgyaló, vezetői irodák, konferenciatermek - az elsődleges figyelem nem magára a helyiségre fókuszál, hanem a bent lévő emberekre, addig a recepció esetében akár hosszabb időt várakozással töltenek az irodába érkezők. Ezalatt az idő alatt akaratlanul is a szoba elrendezésére, a dizájnra, a ki-be közlekedőkre, a recepciós kollégákra figyelnek. Így érdemes kellő figyelmet fordítanunk a berendezésre, a kollégák egységes külső megjelenésére egyaránt.
A dizájn lehet hagyományos stílusú, elegáns, vagy minimalista, esetleg innovatív és modern, függően attól, hogy a cég milyen koncepció mentén dolgozik. Vállalkozásunk ebben a közegben vizuális üzenetet közvetít az ügyfelek számára, felépítve ezzel egy benyomást, mely meghatározhatja az elkövetkező tárgyalások hangulatát.
Általános szabályként elmondhatjuk, hogy egy modern iroda kialakításakor a költségvetés nagyobb részét a recepció berendezésére és az alkalmazottak munkaállomására kell költeni. A recepció kialakításakor törekedjünk arra, hogy a túlzsúfoltság helyett a letisztult formákat alkalmazzuk és a belépők azt érezzék, hogy sokat törődtünk a helyiség berendezésével, fontos számunkra a vendégek kényelme.
Néhány ötlet segíthet a berendezés megfelelő kiválasztásához:
- A világítás legyen melegséget sugárzó, természetes hatású, válasszunk olyan megoldást, mely során automata segítségével napközben a beáramló fény függvényében változtatja a világítás intenzitását. Ezzel barátságos hatást érhetünk el.
- Ne egy központi televízió készüléken legyenek látható a cég kampány anyagai, hanem két-három kisebb készüléket helyezzünk el a helyiségben, akár fejhallgató felszerelésével.
- A hosszabb ideig tartó várakozás esetén aranyat érhetnek az egy-két személyes laptop asztalok, melyeken az ügyfelek dolgozhatnak.
- Az ingyenes wi-fi, az ülőhelyek közelében elhelyezett konnektorok szintén komfortosabbá teszik a lassan múló perceket. Amennyiben a büdzsé engedi érdemes bútorokba épített, integrált tápegységgel/USB modulokkal rendelkező modelleket választani.
- Egy-két magas hátfalú, kárpitozott fotel csökkentheti a beszélgetés, telefonálás zaját.
- A növényeket, akváriumokat, kis szökőkutakat az ülőhelyek között helyezzük el, ez megnyugtató környezetet eredményez, ami otthonosságot sugároz.