Tippek hatékony és gyors iroda költöztetéshez
Mindannyian megtapasztaltuk már a költözéssel járó stresszt. Egy cég életében is eljön egyszer a költözés ideje, ekkor még nagyobb szervezettségre van szükség.
Az iroda bővítése, áthelyezése azért is jelent nagyobb stressz helyzetet, mert minden pillanat, amit a cég zárva tartásával töltünk, pénz veszteséget jelent. Mivel előzhetjük meg vállalkozásunk veszteségeit a költözés ideje alatt?
Tájékoztatás
A cég ügyfeleivel mindenképpen közöljük, hogy milyen időszakban nem lesznek elérhetőek szolgáltatásaink. Kommunikáljuk honlapunkon, boltjainkban. Ne feledkezzünk meg az alvállalkozókról, a szabadúszó dolgozókról, valamint a szolgáltatókról, akikkel kapcsolatban állunk. Érdemes időben, akár egy hónappal a költözés időpontja előtt értesíteni kapcsolatainkat.
Szelektálás
Mivel már úgy is minden egyes eszközt, dokumentumot át kell helyeznünk, érdemes egy alapos szelektálásba fognunk. Kollégáink nézzék át az iratokat, és amelyekre már nincs szükség semmisítsék meg. Ne kelljen felesleges dobozokat hurcolni az új helyre, ráadásul még gyakorlatilag plusz pénzt is fizethetünk a "szemétért".
Csomagolás
Felgyorsíthatjuk a csomagolást, ha műanyag ládákat vagy papírdobozokat bérelünk, melyekbe tökéletesen biztonságban tudjuk utaztatni a dokumentumokat, könyveket, adattárolókat. A jobb megkülönböztetés érdekében használjuk címkézést. A különböző helyiségekhez tartozó tárgyakat változó színű címkékkel lássuk el. A munkaállomásokat célszerű számokkal ellátni, az azonos helyen lévő asztalt, széket, szekrényeket mind egyforma számozással lássuk el, így az új helyen egyszerű lesz újra mindent elhelyezni.
Tervezés
Készítsük el az új iroda alaprajzát. Ezen tüntessük fel minden kolléga új helyét és a számozást, amivel beazonosíthatóak a munkaállomások. Ezt a rajzot osszuk meg nemcsak a kollégákkal, hanem a szállítást végző céggel is. Így gördülékenyen lehet majd a munkát lefolytatni.
Óvatosság
A számítógépek, projektorok, egyéb irodai eszközök biztonságos szállítását kis gurulós kocsikra pakolással oldhatjuk meg. Érdemes az érzékenyebb eszközöket buborék fóliába betekerni, nehogy a rázkódás közben megsérüljenek. Azzal, hogy nem kell bedobozolni ezeket a tárgyakat időt spórolhatunk és a szállító cég munkásainak is megkönnyítjük munkáját.